Základní kámen postavil Karel Šťastný, nadšenec do mechaniky, když si otevřel první servis zahradní a lesní techniky. Po 17 letech do tátova podniku vstoupili jeho potomci, Kristýna Polachová a Karel Šťastný, a rozhodli se pro nové propracované e-shopové řešení od nás z Programie. Nyní je HS Parts moderní e-shop s vlastními značkami působící po celé střední Evropě.
Nový e-shop HS Parts by Programia
Čemu jsme při vývoji e-shopu s tak technickým sortimentem věnovali pozornost? O práci s produktovými kategoriemi, hlídacím psovi pro kontrolu cen a dalších funkcích z rukou Programie se dočtete v článku.
Specifické funkcionality e-shopu
Na e-shop HS Parts jsme zapracovali řadu unikátních funkcí. Chtěli jsme tak zákazníkovi co nejvíce ulehčit výběr a nákup technického sortimentu. Zjistěte více, o některých z nich.
Rolovací hlavní mega menu
Klient má přes 240 tisíc kategorií. To je opravdový unikát, kterému bylo třeba nastavit dostatečně přehlednou prezentaci. Jeden produkt je umístěn v desítkách kategorií tak, aby ho zákazník našel všemi cestami, kterými by ho mohl hledat.

E-shop má tisíce produktových kategorií
Kvůli obrovskému počtu kategorií jsme nastavili horní menu jako rolovací. Pokud tedy zákazník umístí kurzor na jednu z hlavních kategorií, jako první bude automaticky scrollovat výpis podkategorií a až poté se bude posouvat samotná stránka e-shopu.
+ Je to velmi praktické řešení, díky kterému zákazník uvidí všechny dostupné podkategorií produktů, i přes jejich vysoký počet.
Rolovací horní mega menu
Vyhledávání značky a modelu
Funkce vyhledávání dle konkrétních parametrů slouží zejména v situaci, kdy si chce zákazník pořídit náhradní díl ke svému stroji či nářadí. Náhradní díly totiž mohou pasovat k více modelům či značkám zároveň. Proto jsme zákazníkům maximálně ulehčili. Do pole si zvolí značku, model či OEM a po kliknutí na VYHLEDAT uvidí všechny možné kombinace.
Takováto filtrace je možná v kategoriích dle typu produktu i dle značky. Navíc jsou modelové řady zobrazeny i na produktové straně. Díky tomu zákazník ihned vidí další komponenty, u kterých má jistotu, že budou k jeho stroji pasovat.
Filtrace značky a modelu přímo v kategorii dané značky
+ Zákazník nemusí zdlouhavě hledat a dokáže si jednoduše vyfiltrovat produkty, které budou vyhovovat jeho technickým požadavkům. Předejdeme tím reklamacím i odchodům zákazníků, kteří by skrze obrovský počet produktů či jejich technickou specifikaci nedokázali najít správný komponent.
Tři pole pro přesné filtrování, značka, model či OEMV
Na mobilu i na desktopu může uživatel jedním kliknutím skrýt filtraci v kategorii. Jeho skrytím rozšíří zobrazení produktů na desktopovém zařízení.
+ Drobná, ale velmi praktická funkce, díky které je vysoký počet produktů v kategoriích pro zákazníka zase o kus přehlednější.
Příklad zobrazení kategorie před skrytím filtrů
Příklad zobrazení kategorie po skrytí filtrů
Hlídací pes kontroluje dostupnost i cenu
Nástroj hlídací pes, který zákazníka informuje po naskladnění původně nedostupného produktu, je samozřejmostí. Ale hlídací pes na HS Parts má druhou unikátní vlastnost - dává pozor i na výši prodejní ceny. Pokud se u daného produktu cena sníží (třeba skrze slevovou akci), dá zákazníkovi vědět a on si tak může pořídit vyhlédnutý produkt výhodněji.
+ Tato funkce ušetří finance zákazníka a e-shop zároveň nepřijde o svou objednávku.
Více kontaktních osob u jednoho profilu uživatele
V uživatelském profilu HS Parts si zákazník může nastavit svého admina a ten k profilu přiřadí či odebere libovolný počet dalších kontaktů. Ostatní kontakty tyto pravomoce nemají. Uživatelský profil jsme tím posunuli na úroveň administrace, kterou si může každý klient spravovat dle svého.
+ Zejména pro velkoobchodní prodej je výhodou, že jedna odběratelská firma bude moct mít v administraci více kontaktů (pro různá odvětví či jako záložní).
Příklad uživatelskému profilu s více kontakty
Dvě úvodní produktové fotografie
Netradičním prvkem jsou dvě fotografie produktu na úvodní pozici. Na produktové straně tak zákazník uvidí hned dva záběry vybraného produktů. Jaké to budou, si klient nastaví v administraci.+ Po načtení produktové strany je na první pohled zobrazeno více informací, což může zákazníkovi pomoct s výběrem.
Dvě úvodní fotografie na produktové straně
Přehledné články, které pomáhají s výběrem
Zvolit správný náhradní díl do svého stroje může být složité a často se to nepovede napoprvé. Proto jsou na e-shopu kromě produktů k nalezení také poradenské články. Vychytané landing pages obsahují bannerová i textová pole.
+ Články jsou díky info grafikám a chytrým vysvětlivkám maximálně přehledné, i přesto že se jedná o technický sortiment.
Poradenství ve formě přehledných článků
Projekt našimi slovy
„Na projektu jsem řešil modul filtrování a také jsem se soustředil na rychlost stromu kategorií, filtrů a našeptávače. Na eshopu jsou desítky tisíc kategorií pojmenovaných dle parametrů a značek, což není vůbec běžné a byl to oříšek. Z datové části jsem se zabýval exporty a importy modelových řad, díky kterým může zákazník na webu filtrovat a vyhledávat produkty určené pro modely od všech značek."
Jan Hankus, specialista Programia
„Rád bych se vyjádřil k práci s Vario SOAP od firmy Trigis. I když měla Programia již v minulosti možnost pracovat s touto službou, pro mě osobně to byla první zkušenost. Řeší vše podstatné, co e-shop a IS k vzájemné datové komunikaci potřebují. A když je i přesto požadavek na další data, lze poslat i standardní DB dotaz. Kdykoliv jsem potřeboval, mohl jsem se obrátit na dobře udělanou dokumentaci nebo přímo p. Třmínka."
Karel Prohl, specialista Programia
HS Parts | e-shop se zahradní a lesní technikou
Máte kvalitní produkt, ale lámete si hlavu s jeho on-line prodejem? Spojte síly s námi z Programie. Pochopíme vaši myšlenku, váš sortiment a vyvineme takový e-shop, který bude srozumitelný pro vaše zákazníky.