Na začátku stáli dva bratři spolu s otcem z Kláštora pod Znievom. Bez zkušeností, bez kapitálu, ale s obrovským odhodláním. Právě díky své neutuchající vůli jsou nyní Marek a Martin Cholevovi majiteli jedné z 50 nejrychleji rostoucích firem v celé Evropě.
Nový e-shop GARDEON z dílny Programia
GARDEON s.r.o. jsou specialisté na realizaci montovaných zahradních staveb - od výběru, přes vlastní přepravní společnost až po odbornou montáž. Kompletní servis zabezpečují ve vlastní režii. Původní web nesplňoval vzrůstající požadavky na prezentaci produktů a služeb, a proto se obrátili na nás z Programie. Společně jsme z prvotních prezentačních stránek vytvořili komplexní internetový obchod, ve kterém pohodlně nakoupí zákazníci z celého světa.
V rozhovoru s jedním z majitelů GARDEON s.r.o., Markem Cholevou, se dozvíte:
- kam až vás může dovést jasná vize a skálopevná vůle,
- kde stojí nejmodernější evropské centrum montovaných zahradních staveb
- i jaké funkcionality usnadňují zákazníkům nákup na novém e-shopu.
Bratří a zakladatelé GARDEON-u, Marek Choleva a Martin Choleva
Z tátovy garáže do sídla v srdci Slovenska
Garáže jsou vaším klíčovým produktem… a přímo v garáži vašeho táty to vlastně všechno odstartovalo. Řekněte nám, jak jste s bratrem začínali ve světě podnikání?
„Pochádzame z rodiny, kde nikto nepodnikal. Otecko nám neodovzdal kľúče od hotovej firmy, ale od mala nás s bratom učil samostatnosti a finančnej gramotnosti. Keď sme s bratom roku 2007 ako mladí chlapci skúšali prvé podnikanie, bol to práve otec, kto v nás veril, radil nám a pomáhal. Zodpovědnú úlohu ochránca našej firmy po odchode otca v roku 2020 prevzala naša maminka.
Naše podnikateľské začiatky boli plné nadšenia a neúspechov. Spoločne s otcom sme na jeho živnosť skúšali predávať bicykle, oblečenie aj mini donuty. Jednu dobu sme s bratom každý deň vstávali o druhej ráno, aby sme boli o piatej pripravený na trhoch, kde sme mali stánok s donutmi.
Hovorí sa, že najlepšou vysokou školou je život. To platilo aj u nás. Nemali sme žiadne znalosti, len obrovské vnútorné presvedčenie, že raz uspejeme. Naučili sme sa, že nestačí mať skvelý produkt, ale treba vedieť osloviť zákazníkov."
Bratři Cholevovi s otcem Mariánem Cholevou ve svých začátcích, kdy kupují prvý, nový Mercedes Benz Sprinter
Roku 2013 jste začali formovat první firmu. Jak probíhalo její budování v rodinném kruhu?
„Pri hľadaní nového produktu sme v Nemecku objavili montované garáže. Tento koncept nás okamžite zaujal. V montovanom riešení menších záhradných stavieb sme videli malú inováciu vo veľkom svete nekonečnej konkurencie, veľké uľahčenie života ako firmám, murárom, tak hlavne zákazníkom.
Kúpili sme staršiu dodávku - Mercedes Sprinter, začali v nej voziť materiál a jazdiť za klientov. Prvú garáž sme na Slovensku predali známemu slovenskému hercu v Bratislave, panu Ľubomírovi Romanovi, čím sme zahájili „garážový biznis". Ľudia boli najprv k nášmu produktu veľmi nedôverčiví. Na Slovensku bolo zvykom garáže murovať, nie montovať. Preto sme tiež prvý rok predali iba desať garáží, ale nevzdávali sme sa."
První dodávka, Mercedes Benz Sprinter
Vytrvalost je cesta k vítězství, říká se. A vám se začalo dařit.
„Roku 2013 sme založili prvé s.r.o. s názvom 3PO SLOVAKIA s.r.o., prenajali prvé kancelárie a taktiež spustili prvý web Garáže na klúč - www.garazenakluc.sk, ktorý jsme urobili sami ve vlastnej režii. Učili sme sa predaju, marketingu, ale najdôležitejšími piliermi boli (a je to tak dodnes) ekonomika firmy a legislatívny základ."
Pronajaté kanceláře jste nahradili moderním výstavním centrem. Jak dnes vypadá vaše sídlo v Turčianskom Ďure?
„S bratom a otcom sme mali jeden veľký spoločný sen a to vybudovať vlastné sídlo, kde budeme môcť prezentovať montované stavby tak, nech si ich každý zákazník prezrie a vyskúša. Základný kameň sme postavili roku 2017 a dva roky potom stálo luxusné výstavné a administratívne centrum. Vybudovali sme ho doslova na zelenej lúke a bez akýchkoľvek úverov, iba z vlastných zdrojov. Tak, ako nám to od mala vštepoval otecko. „Najskôr zarob, až potom utrácaj,“ hovoril nám.
Transformáciou prešiel aj náš sortiment, do ktorého sme okrem garáží dopĺňali ďalšie montované záhradné stavby, a tak názov spoločnosti Garáže na kľúč prestal dávať zmysel. V tom čase vznikol GARDEON. Názov, ktorý obsahuje podstatu spoločnosti – strechu, ktorú budujeme, záhradu, ktorú pomáhame robiť funkčniejšú, a prírodu, na ktorej nám záleží.
Boli sme mladá nesebavedomá firma, teraz patríme medzi európsku špičku v odbore."
Nejmodernější showroom montovaných zahradních staveb v Evropě od GARDEON-u
Zázemí a výstavní centrum GARDEON, splněný sen bratrů Cholevových a jejich otce Mariána
Dvakrát v TOP1000 nejrychleji rostoucích evropských firem, jednou dokonce v TOP50. Za ty roky jste dosáhli pozoruhodných úspěchů. Vzpomenete si na projekt, který vám během té cesty nejvíce utkvěl v paměti?
„Jedným z nezabudnuteľných projektov bola tohtoročná doslova raketová montáž v Týne nad Vltavou, kedy náš tím so šiestimi ľuďmi postavil 52 mestských garáží počas jediného týždňa. Predstavte si, že garážové brány sa štandardne montujú pol dňa a my sme za deň dali dohromady aj desať celých garáží. Bola to extrémna výzva, ale dokázali sme to."
GARDEON na 47. pozici v žebříčku Europe's Long-Term Growth Champions od Financial Times
Dvě bratři, jedna společnost
Jak funguje spolupráce mezi vámi, bratry, v byznysu? Dokážete se pohádat?
„Od malička sme boli vychovávaní k tomu, že rodina musí držať pohromade. Keď sa pohádame, vieme za tým urobiť hrubú čiaru. Dôvera medzi nami je absolútna a to platí aj po stránke financií. Od detstva sme mali spoločné vreckové a boli sme tak zodpovední za svoje peniaze aj peniaze toho druhého."
Bratři, kteří postavili svůj úspěšný byznys na důvěře
Vaše úspěchy s vámi sklízí i celý váš tým. Přibližte nám, jak to funguje „za bránou” GARDEON-u?
„Atmosféra v našom tíme je priateľská a otvorená. Chceme, aby sa ľudia cítili dobre, preto máme napríklad pet-friendly kancelárie, kde si zamestnanci berú do práce svojich psov aj mačky.
Zároveň sme ale firma, ktorá rýchlo rastie. Posledné roky sme dvakrát zvýšili obrat o 100%, oslávili sme 8000+ objednávok a počet zamestnancov vyrástol zo štyridsiatich na osemdesiat vrátane všetkých kontraktorov. S tým prišla nutnosť zaviesť pravidlá a vytvoriť manažérske štruktúry."
V GARDEON-u pořádají pravidelné teambulidingy i společně výjezdy do zahraničí
Tvorba nového e-shopu ve 4 mutacích
Co vás přivedlo k rozhodnutí, že nastal čas vybudovat nový e-shop?
„Od začiatku sme mali s bratom víziu on-line predaja, aj keď bol vtedy na Slovensku ešte v plienkach a bez toho, aby sme tušili, že to raz bude práve s garážami. Náš pôvodný web bol skôr dopytový a informatívny, než predajný. S rastom spoločnosti prestal spĺňať naše požiadavky na prezentáciu produktov a služieb. Nastal čas vytvoriť profesionálny e-shop na mieru, kde zákazník jednoducho nakúpi montovanú stavbu."
Proč jste pro tento projekt zvolili právě společnost Programia?
„Chlapcov z Programie poznáme z doby našich úplných začiatkov. Už vtedy sme vedeli, že pokiaľ sa nám podarí preraziť v podnikaní on-line, e-shop zveríme práve Programii. Sú nám blízki nielen geograficky – Ostrava je neďaleko –, ale aj ako luďia, svojou filozofiou a prístupom k projektom."
Jak celý proces transformace webu a e-shopu probíhal?
„Pred zahájením spolupráce bolo treba vytvoriť kompletne novú grafiku - grafický manuál, nové farby, prvky utvárajúce design internetového obchodu a maskota, za ktorým stojí známe brandové štúdio GoBigname. Maskot, mr. GARDEON, teraz zrkadlí celý charakter spoločnosti – jeho biele rukavičky poukazujú na to, že pracujeme rukami v čistom prostredí, svalnaté telo značí naše odhodlanie i dynamku a hlava, ktorá levituje nad telom, symbolizuje inovatívny prístup. Mr. GARDEON je dobre aplikovateľný naprieč štátmi, čo je výhoda pre našu ďalšiu plánovanú expanziu.
Manuál komunikace maskota Mr. GARDEONa od GoBigname
Druhým krokom ešte pred samotnou tvorbou e-shopu bolo zostavenie zoznamu všetských funkcionalit, ktoré sme chceli do nového obchodu zahrnúť. Na základe toho sme vypracovali ve spolupráci s Programiou dôkladnú analýzu o 77 stranách, od ktorej sme sa odrazili pri samotnej tvorbe.
Keď sa v Programii pustili do práce, začali s nami intenzívne komunikovať o všetkých krokoch a my sme zistili, že nemáme kapacitu na to, aby sme im dokázali rýchlo reagovať. Preto sme do projektu prizvali ďalšiu osobu, ktorá z našej strany celý proces koordinovala. Každému, kto má do budúcnosti v pláne prejsť týmto procesom, by som doplnenie tímu o takého človeka odporúčal."
Jaký byl hlavní cíl nového e-shopu?
„Predaj montovanej záhradnej stavby je komplexná záležitosť. Nielenže produkt ponúkame, ale máme aj vlastnú prepravnú spoločnost, ktorá ho doruči a tím odborníkov, ktorí vykonajú montáž na mieste. Kľúčové bolo uľahčiť zákazníkovi výber a ušetriť čas nášho interného tímu pri procese spracovania objednávky od prijatia až po montáž.
Cestou na montáž zahradních staveb
Naše heslo znie „dlho sme pracovali na tom, aby ste vy na stavbe nemuseli" a to musí zrkadliť aj náš internetový obchod."
A jaké inovace nejvíce oceňujete vy?
„Jednou z najzásadnejších inovácií na e-shopu GARDEON je možnosť nákupu hotových zostav bez nutnosti kontaktovania zákaznického centra. Zákazníkovi uľahčíme výber a zároveň nemusí čakať, kým sa stavba vyrobí. Také produkty máme k dispozícii skladom.
Ďalšou kľúčovou funkciou je automatizácia objednávkového procesu od doby prijatia objednávky po jej odoslanie. Vďaka integrácii e-shopu s našim ERP softwarem sa objednávky po prijatí okamžite prepisujú do skladového a výrobného systému, čo výrazne zrýchľuje a zefektívňuje celý proces."
Skladové sestavy v produktovém výpisu v katalogu
Působíte ve 4 evropských zemích. Máte specifické přístupy k různým trhům, například v Německu či Rakousku?
„Áno, pochopili sme, že úspech na zahraničných trhoch si vyžaduje lokalizáciu. Každý trh má svoje špecifické potreby – vypozorovali sme, že český zákazník je citlivý na cenu produktu, ale rakúsky zákazník zase na kvalitu a dôveru v značku. Všade ale držíme rovnako vysoký štandard služieb a produkt doručíme aj zmontujeme kdekoľvek po Európe."
Marek Choleva, majitel společnosti GARDEON s.r.o.
Moc děkujeme za inspirativní rozhovor, kde jste nás nechali nahlédnout i „za vrata” GARDEON-u. Přejeme vám mnoho úspěchů do roku 2025 a všech dalších let. ♥
Klíčové prvky a inovace nového GARDEON.cz
Když jsme v Programii začali pracovat na projektu GARDEON, věděli jsme, že máme před sebou něco mimořádného. Není to jen další e-shop, ale místo, kde si zákazníci vyberou takový zahradní domek, který splňuje jejich požadavky do posledního detailu. Záměrem nebylo pouze prodávat, ale vzbudit emoce a nabídnout produkt, který bude kvalitní, odolný a dokonale přizpůsobený přání zákazníka.
Důraz na perfektní vizuální prezentaci produktů
Jednou z prvních výzev byla práce s grafikou. V GARDEON-u kladli velký důraz na to, aby obsah zákazníky okamžitě zaujal, proto si všechny fotografie pořizovali a upravovali sami, aby přesně odpovídaly jejich představám. Naším úkolem pak bylo vytvořit administraci, která umožní snadné nahrávání obrázků velkých rozměrů pro zachování maximální kvality, přidávání akčních bodů přímo do grafiky a jednoduchou manipulaci s vizuálním obsahem.
Akční interaktivní body v grafice montované stavby
Interaktivní zobrazení využití zahradního domku
Zachovat vysokou rychlost webu při tak velkých souborech bylo klíčové. Proto jsme optimalizovali práci s obrázky tak, aby splňovaly nároky na rychlost a výkon podle metrik Core Web Vitals. Výsledkem je vizuálně atraktivní a rychlý web, který zákazníky inspiruje a zároveň nezatěžuje jejich zařízení.
Propojení s ERP a kompletace produktů z unikátních dílů
Dalším zásadním prvkem bylo propojení administrace e-shopu s klientovým ERP systémem, který je na míru vyvíjen už řadu let. ERP pracuje s SKU (jedinečnými identifikátory produktů), kdy každý zahradní domek je složen z konkrétních dílů a každý díl má své unikátní SKU. Naše řešení umožňuje automatické načítání všech SKU, jejich cen a skladových množství, což značně zjednodušilo proces správy produktů.
Vyvinuli jsme také tzv. „wizarda", díky kterému může klient kompletovat z jednotlivých SKU hotové produkty (tzv. „master zahradní domky") včetně jejich barevných a velikostních variant. Klient má možnost přidávat ceny, popisy, obrázky, videa či parametry – jako je délka pergoly, počet oken či izolace. Na front endu pak zákazník vidí hotové produkty a z nich si vybírá variantu, která odpovídá jeho představám.
Po dokončení objednávky systém rozloží hotový domek zpět na jednotlivé SKU a předá všechny potřebné údaje do ERP, které zajistí zpracování objednávky. Díky propojení s ERP systémem se okamžitě prověří dostupnost jednotlivých dílů, a pokud nejsou skladem, předá se informace do výroby.
Personalizace a intuitivní objednávkový proces
Zákazník si na e-shopu GARDEON detailně přizpůsobí svůj zahradní domek – od barvy atiky a stěn, přes izolaci až po počet oken. Jakmile produkt vloží do košíku, má možnost se rozhodnout, zda si domek smontuje sám, což znamená slevu, nebo využije službu profesionální montáže. Navíc pokud svůj domov teprve staví a nemá přesnou adresu, může v košíku označit na mapě místo, kam chce zahradní stavbu doručit.
Služba montáže v prvním kroků košíku
Výběr místa doručení umístěním špendlíku v druhém kroku košíku
Flexibilní grafické úpravy a prostor pro kreativitu
Jedním z nejdůležitějších úkolů bylo umožnit klientovi maximální flexibilitu při tvorbě obsahu na webu. V administraci jsme vytvořili nástroje, díky kterým si klient může sám editovat a vytvářet obsah jednotlivých landing pages, například stránky o technologiích nebo službách. V editoru může samostatně přesouvat bloky, přidávat obrázky a na ně umisťovat akční prvky. Snadno vytvoří vizuálně bohaté a informačně hodnotné stránky bez pomoci kodéra.
I takovou landing page si dokáže klient rychle a jednoduše vytvořit zcela sám
Individuální přístup k zákazníkům
Pro zákazníky, kteří nenajdou v nabídce to, co hledají, jsme integrovali možnost nahrát vlastní představu o zahradním domku. Specialisté z GARDEON-u se zákazníkovi osobně ozvou a společně najdou ideální řešení. Tato funkce dokazuje, že GARDEON není jen o standardní nabídce, ale o skutečně individuálním přístupu.
„Projekt GARDEON je dokonalou ukázkou propojení kvalitní technologie, důrazu na detaily a skutečného zájmu o zákazníka. Jsme hrdí, že jsme mohli být součástí této výjimečné realizace a věříme, že e-shop GARDEON bude inspirací nejen pro jeho zákazníky, ale i pro ostatní, kteří hledají kvalitní zahradní domky a spokojí se pouze s nejkvalitnějšími službami."
Pavel Kramný, CTO, co-owner Programie
„Na GARDEON-u jsem začala intenzivněji pracovat od chvíle, kdy jsme klientovi poprvé představili částečně hotový projekt a seznámili ho s prací v administraci. Od té doby jsem se stala hlavním kontaktem pro veškeré zadání a dotazy klienta ohledně vylepšení, změn či vysvětlení funkcionalit.
Společnými silami jsme doladili všechny potřebné detaily pro spuštění na ostrou doménu. Komunikace s klientem byla a nadále je velmi příjemná, a myslím, že jsme si vzájemně velmi dobře porozuměli. Těším se na další spolupráci, jelikož již teď máme připravenou řadu dalších inovací."
Martina Jalůvková, specialistka Programie
Nový maskot a nová on-line prezentace společnosti GARDEON
Rádi byste měli všechny své produkty po jednou střechou, přehledně a on-line? Spojte se s námi z Programie. Stavíme úspěšné e-shopy už přes deset let.