Proč se uživatelské recenze na e-shopu vyplatí
Recenze a hodnocení jako lákadlo a motivace, proč nakoupit

Kdo se bojí, musí zatnout zuby, vyšperkovat produkt a spustit recenze
E-shopy se recenzí bojí. Není divu, když se často právě na základě hodnocení návštěvníci e-shopu rozhodují o samotném nákupu zboží. Pokud si nejste jisti, zda uživatelské hodnocení spustit, ověřte si spokojenost svých zákazníků nepřímo. Ono narůstající obrat, konverze a malý počet vratků ještě nemusí znamenat 100% spokojenost.Zeptejte se zákazníků na jejich názor ústně na prodejnách nebo třeba e-mailem. Vyzvěte je k hodnocení produktů a služeb nejprve tak, aniž by se to objevilo na e-shopu (bude vám to rovněž skvělou zpětnou vazbou). Pokud se vám bude líbit, co vidíte a slyšíte, pak směle do zavádění systému hodnocení na e-shopu, určitě se vám to vyplatí.
Systém hodnocení na Astratexu funguje skvěle
Uživatelské recenze a hodnocení jsou jeden z TOP modulů, na kterém jsme se podíleli. Z pohledu Astratexu měl velký zákaznický úspěch a to je vyloženě rajská hudba pro naše uši.Astratex ví, že uživatelské hodnocení má smysl. Nejen, že tím návštěvníkům e-shopu poskytuje reálnou zkušenost se zbožím z pohledu zákazníků a motivuje je tak k nákupu, ale navíc mu recenze poskytují neocenitelnou zpětnou vazbu a tipy ke zlepšení svých služeb.
A teď pojďme do praxe...
Jakým způsobem žádá Astratex své zákazníky o přidání recenze?
7 dnů od vyřízení objednávky přijde zákazníkovi na e-mail poděkování za nákup a výzva k ohodnocení zakoupeného zboží s tlačítky doporučuji a nedoporučuji. Funguje to na podobném principu jako hodnotící dotazník z Heureky.Přes tlačítko doporučuji se zákazník proklikne na stránku s výzvou k pozitivní recenzi, kde je políčko pro vyplnění slovní recenze s nápovědou, co v textu zmínit, a grafické ohodnocení velikosti, ceny, kvality a barvy. Hvězdičky jsou předvyplněny v plném výběru, kdy je možné počet vyplněných políček změnit.


Na konci formuláře se nachází souhrn a ukázkový vzhled recenze. Pak už jen stačí odeslat hodnocení a je to.



Jak Astratex motivuje k vyplnění recenze a jejímu sdílení?
Jednoduše. K poděkování připojuje výzvu ke sdílení hodnocení s přáteli za body do soutěže. Odměněn je pak zákazník, jehož recenze dostane nejvíce „like“ od jiných uživatelů.
Astratex ale nespoléhá jen na Facebook, další šíření spokojenosti s produkty a povědomí o e-shopu podporuje ještě možností „poslat známým“.

Kde se uživatelské recenze na e-shopu Astratex zobrazují?
Na homepage ve spodní části webu.
V detailu produktu pod popisem zboží.

Na samostatné stránce se všemi recenzemi pro daný produkt.

Vymazlené recenze a hodnocení na Astratexu
Napříč celým e-shopem je kladen důraz na drobné detaily, které dodávají celku velmi sympatický a netradiční vzhled. Příkladem jsou hodnotící srdíčka u každé recenze, která se plní podle procent spokojenosti. Tady jsme si vyhráli a výsledek stojí za to.
Ke každé recenzi mohou navíc další návštěvníci e-shopu přidat +1/-1 hodnocení (souhlasím/nesouhlasím). Toto hodnocení pak slouží jako podklad pro vyhodnocení navázané soutěže.

Hodnocení v podobě hvězdiček je všude dobře viditelné a zákazníkům se na webu krásně zobrazuje jak v katalogu u produktu a u recenzí, tak v detailu u názvu produktu.



Chystá se: v jednotlivých kategoriích budou některé produkty navíc rozšířeny o hodnocení zákazníků přímo u daného produktu (zákaznice hodnotí). Výběr hodnocení bude probíhat na základě určitého klíče, který si klient sám vybere.

Možnosti nastavení uživatelských recenzí
- Řazení a filtrování: na detailu produktu lze recenze řadit dle data, hodnocení nebo oblíbenosti a filtrovat je na základě počtu hvězdiček a hlavně podle zakoupené velikosti.
- Kategorie hodnocení: pro každý typ produktu (podprsenka, kalhotky, plavky, funkční prádlo aj.) lze zvolit samostatné kategorie hodnocení. V současné době se využívají pro všechny produkty hodnotící kategorie Velikost, Cena, Barva, Kvalita.
- Nastavení soutěží: na recenze jsou přímo napojené soutěže (https://www.astratex.cz/competition/) – můžete definovat libovolný počet soutěží. Vyhrává recenze s nejlepším score (rozdíl kladných a záporných hodnocení).
- Automatické schvalování: pro recenze je možné nastavit automatické schvalování od určité výše hodnocení.
- Blokované výrazy: dále je možné nastavit blokované výrazy v rámci textu recenze. Taková recenze je pak automaticky zamítnuta.
- Způsob zobrazení recenzí: lze nastavit od jaké výše hodnocení a od jakého množství hodnocení se mají recenze zobrazovat v katalogu i na detailu produktu.