Programia - Tvorba e-shopů, shop, eShop, e-shop, B2C, B2B

MENUZAVŘÍT
Úvod Novinky Vánoce na e-shopu: dopis Ježíškovi a vánoční rozcestník ocení zákazníci i vy

Vánoce na e-shopu: dopis Ježíškovi a vánoční rozcestník ocení zákazníci i vy

Pekárková Sylvie 23.12. 2019

Je to sice jen jeden den, ale tržby přináší obrovské. Každoročně se před Štědrým dnem strhne doslova šílenství. Lidé nakupují a nakupují, aby udělali radost svým blízkým a pod stromeček jim věnovali něco krásného a v ideálním případě opravdu chtěného. Využijte toho, jak nejlépe dovedete. Návštěvníkům svého e-shopu usnadněte výběr vánočních dárků a na maximum podpořte prodej svých produktů. Jak? Moc hezky to vyřešil Astratex.cz.

Sezónní kategorie „Vánoce“ – místo, kde se o Vánocích rodí nákupy

Vánoční kategorie je už skoro standard a najdete ji vždy v posledním čtvrtletí téměř na každém e-shopu. Má to svůj důvod. Vánoční inspiraci totiž zákazníci vítají. Usnadňuje jim výběr vánočních dárků a nabízí další varianty, které by je třeba ani nenapadly.
Astratex, oblíbený e-shop se spodním prádlem, to má dobře vymyšlené. Vánoční kategorii zde najdete vpravo nahoře a abyste si jí všimli, upozorňuje vás na svou existenci hýbajícím se zvonečkem. Do Vánoc se však dostanete nejen tudy, ale také skrze banner s názvem Vánoční rádce nebo přes velký červený banner v hlavičce s poukazem na 500 Kč.
Vánoce na e-shopu
Astratex zkrátka neponechává nic náhodě a my máme radost, že se na realizaci jejich vizí můžeme podílet.

Vánoční rozcestník ukazuje možnosti a radí

Když se na homepage Astratexu kliknete na některou ze tří variant – kategorii, velký banner, malý banner – ocitnete se ve vánočním rádci/rozcestníku.
Ten hned na začátku zákazníky „navnadí“ slevovým kuponém a pak je nasměruje přesně do té sekce, kam potřebují. Do sekce Pro ženy, Pro muže nebo Do domácnosti. Tam se najdou jednotlivé kategorie, ze kterých je možné vybírat, a rovnou také několik ukázkových produktů. Na konci rádce pak na nejisté nakupující čekají pro inspiraci ještě nejoblíbenější dárky.
Vánoční rozcestník
Tím to ale nekončí. Vánoční rozcestník dále pokračuje a předkládá další užitečné tipy a informace:
  • Dárkové poukazy – možnost zakoupení dárkových poukazů v elektronické nebo tištěné verzi. To je jistota, jak nevybrat špatně, nebo také „záchrana“ při nákupu na poslední chvíli. Některým obdarovaným to navíc vyhovuje mnohem více než konkrétní věc. Mohou si pak totiž vybrat přesně to, co chtějí.
  • Upozornění na slevovou poukázku – nákupem nad 1 500 Kč může „Ježíšek“ udělat radost i sám sobě, protože získá poukázku na slevu 500 Kč při dalším nákupu.
  • Vánoce bez stresu – to je důležitá komodita, kterou ocení nejeden zákazník. Astratex odstraňuje stres čtyřmi výhodami: výměnou zboží zdarma, výměnou a vrácením až do 31. 1. 2020, možností odložené platby přes Twisto a doručním produktů do Vánoc u objednávek do 20. 12. placených online nebo na dobírku (může se změnit)  .
  • Dopis Ježíškovi – o tom si řekneme více níže.
Odkazy z vánočního rozcestníku

Dopis Ježíškovi – vánočně laděné oblíbené produkty

Vedle dárkových poukazů existuje ještě jedna možnost, jak zajistit, aby obdarovaný dostal pod stromeček přesně to, co si přeje. Prostě a jednoduše si o to napíše Ježíškovi.
Dopis Ježíškovi, to jsou vlastně rozšířené oblíbené produkty, které mají vlastní ikonku vánočního stromečku, místo klasického srdce, a umožňují všechny vytoužené produkty v požadované barvě a velikosti poslat e-mailem svému Ježíškovi – manželovi, příteli, kamarádce či dětem, kteří díky tomu získají jistotu, že darují skvělý dárek.
Martin Rogozný, Head of E-Commerce Development ve společnosti ASTRATEX s. r. o., říká o dopisu Ježíškovi toto: „Dopis Ježíškovi je pro mě osobně jeden z nejlepší modulů, které na webu máme, a je to takové moje miminko, které chci každý rok zlepšovat a posouvat dále. Moc rád totiž dávám dárky a nesnáším, pokud se někomu netrefím do vkusu. U spodního prádla, které může být vnímáno jako hodně intimní záležitost, je to ale o to těžší. Například u velikosti trička se dá ještě relativně dobře odhadnout, jestli mám koupit M nebo L, ale u tak delikátního produktu, jakým je podprsenka, který navíc musí opravdu dobře sedět, se prostě chcete trefit do černého a nejlépe na první pokus. Navíc v dnešní době už určitě není ostuda se doma zeptat, co by si drahá polovička přála. Dopisem Ježíškovi jsme tedy chtěli dát nám mužům obrovskou šanci udělat doma radost dárkem, který potěší nejen na Štědrý den, ale pokud dobře padne, tak každou chvíli, kdy ho má žena na sobě.“

Jak se píše dopis Ježíškovi?

Základem je sekce Oblíbené produkty, kterou je potřeba naplnit vysněnými věcmi.
Oblíbené produkty
Zákazník si vyberete, co se mu líbí, a klikem na stromeček u produktu v kategorii nebo přímo na detailu produktu to uloží do Oblíbených produktů.
Oblíbený produkt v kategorii
Oblíbený produkt v detailu produktu
Při prokliku na stromeček vpravo nahoře se pak dostane rovnou do Oblíbených produktů, kde jsou vypsány všechny věci, které si přeje. A právě zde přichází čas na napsání dopisu Ježíškovi.
Dopis Ježíškovi
U všech produktů je potřeba vyplnit velikost a barvu. Zákazník se však může nechat překvapit výběrem „Ježíška“ a přejít rovnou k samotnému psaní dopisu i bez toho.
Vyplnění údajů u oblíbených produktů
Pak už jen stačí kliknout na tlačítko „Napsat Ježíškovi“, vyplnit jméno, e-mail příjemce a odesílatele a napsat osobní vzkaz.
E-mail Ježíškům
Odesláno. Teď zbývá jediný úkol, těšit se na to, co krásného se objeví pod stromečkem, protože Ježíšek se zaručeně trefí do černého.
Vyšperkované vánoční detaily na e-shopu nejsou jen způsobem, jak zkrášlit a oživit jeho rozhraní, ale představují především funkční marketingové řešení, jak uspokojit zákazníky a zvýšit obrat. Pokud jste to nestihli letos, připravte svůj e-shop na příští Vánoce už teď. Pomůžeme vám s tím.