Chcete na e-shopu zvýšit prodej? Objevte kouzlo interního vyhledávání Luigi’s Box

Napište nám
Předmět :
Text :
Jméno :
Příjmení :
Telefon :
E-mail :

18.6.2019

Víme, jak je vyhledávání na e-shopu důležité, a proto už nějakou dobu spolupracujeme s Luigi’s Box. Právě oni totiž vyvinuli speciální modul pro vyhledávání, který vám o vašich zákaznících prozradí užitečné informace a umožní vám jim nabídnout přesně to, co hledají. Odtud je pak už jen malý krůček k nákupu. Co přesně Luigi’s Box je, jak funguje a na kterých našich e-shopech jsme jej už implementovali?

Interní vyhledávání jako zlatý důl

Cílem e-shopů je prodat, ostatně proto se také tvoří. Úspěšný prodej však plyne nejen z kvalitních produktů a pěkně vypadajícího webu, ale především z nalezení relevantních věcí k uspokojení potřeb.

Nepodceňujte interní vyhledávání a zvyšte konverzní poměr

Na e-shopu vede zákazníky k cíli (nákupu) logicky členěné menu, intuitivní filtr, přehledné zobrazení prvků na stránce a výrazné výzvy k akci. Ovšem jedna z nejdůležitějších částí, jako je interní vyhledávání neboli search, se často podceňuje. Přitom právě díky němu je možné dosáhnout několikanásobně vyšších konverzí. A to je myslíme patřičný důvod, proč mít vyhledávání na e-shopu opravdu vyladěné.
 
 

Sofistikované vyhledávání hýčká nakupující zákazníky

Lidé, kteří ještě přesně nevědí, co chtějí, prochází e-shop po kategoriích a dívají se, jaké nabízí možnosti. Ovšem lidé, kteří vědí, co chtějí, hledají a především nakupují. Zadání klíčového slova do vyhledávání je totiž velmi jednoduché a není nutné procházet celý strom kategorií až k samotnému produktu.

Nenechte své „hledače“ za žádnou cenu odejít jinam – jsou to vaši ideální zákazníci. Co nejrychleji jim proto ukažte produkty a informace, pro které si na e-shop přišli. A abyste zvýšili pravděpodobnost jejich nákupu a případně jim do nákupního košíku ještě něco „přihodili“, nabídněte jim také rady a tipy související s tím, co hledají, a možné alternativy a doplňky – aplikujte up selling a cross selling. Dejte jednoduše svým zákazníkům pocit, že je o ně dobře postaráno.
 
Když hned ze startu zodpovíte veškeré otázky vašich ideálních zákazníků, nezůstane prostor pro váhání. A kde není pochybnost, tam je nákup.

Poznejte Luigi’s Box – vyhledávání pro konverze

Luigi’s Box zpříjemňuje zákazníkům cestu e-shopem a zároveň umožňuje majitelům e-shopů poznat své zákazníky a jejich potřeby. Jeho prostřednictvím mohou e-shopy svým zákazníkům nabídnout opravdu relevantní informace a produkty, díky kterým dojdou až k samotnému nákupu.

Hlavní myšlenka Luigi’s Boxu je jednoduchá a přitom velmi zásadní: „zákazníci nakupují, protože najdou to, co chtějí“. A přesně tato myšlenka byla odrazovým můstkem pro vývoj sofistikovaného řešení pro eCommerce – vyhledávání, které zlepšuje prodej a zvyšuje počet konverzí.

Na trhu je však pořád jen málo e-shopů, které naplno využívají konverzní potenciál interního vyhledávání. A z takových e-shopů lidé často odcházejí jinam, což představuje ideální příležitost pro vás, abyste jim nabídli přesně to, co hledají.

Důležitost perfektního vyhledávání zmínil náš Pavel v rámci panelové diskuze na Eshopistovi 2019. A vy si můžete přečíst, jaký byl Eshopista 2019 očima Programia.cz.
 
 

Proč mít Luigi’s Box na svém e-shopu?

Vyšší příjmy – návštěvníci, kteří jdou přes kvalitní vyhledávání, mají obvykle 3-4x vyšší konverzi oproti zákazníkům, kteří pouze procházejí stromem kategorií.

Poznání svých zákazníků – díky statistikám o chování vašich zákazníků získáte inspiraci k vylepšení vaší stávající nabídky produktů a informací na e-shopu.
 
Dokonalý zážitek z nakupování – přehledné zobrazení produktů, kategorií a souvisejících článků v našeptávači zpříjemní vašim zákazníkům nakupování.

Co u Luigi’s Boxu ocení zákazníci

Po zadání klíčového slova do pole pro vyhledávání na e-shopu dostanou zákazníci už v našeptávači přehledně a na jednom místě výpis relevantních:
  • produktů,
  • kategorií,
  • značek a
  • článků na související téma.
Produkty jsou zde navíc doplněny o fotografii a cenu, takže už v tomto malém rozhraní vidí zákazníci u vybraných věcí vše důležité.

Našeptávač neboli automatické doplňování při vyhledávání představuje ideální místo pro nabídnutí speciálních akcí a oblíbených produktů. A v kombinaci s kvalitně nastavenou personalizací tvoří zdroj vyšších prodejů.
 
 

Které funkce u Luigi’s Boxu ocení majitelé e-shopů

  • Rychlá vizuální zpětná vazba o stavu vašeho vyhledávání (kolik dotazů a které vedou ke konverzi, které dotazy vedou k irelevantním výsledkům aj.)
  • Přehled o chování vašich zákazníků a správnosti zobrazení výsledků vyhledávání (co zákazníci hledají, co se snaží najít, jak vylepšit zážitek z vyhledávání, zda jsou výsledky vyhledávání v optimálním pořadí aj.)
  • Podrobná analýza obsahu, která vám řekne, jak zákazníci najdou váš klíčový obsah, zda máte na e-shopu informace, které lidé hledají, zda tam máte nějaké překlepy a která klíčová slova vám na e-shopu chybí pro lepší dohledatelnost.
To ale není vše, líbit se vám bude také funkce FixIT pro odstranění výsledků „no results“, inteligentní experimenty pro bezpečné zkoušení nových funkcí nebo práce se synonymy a prioritami.

Našeptávač v praxi – na kterých e-shopech jsme aplikovali našeptávač od Luigi’s Boxu

Důležitost kvalitního vyhledávání jako celku vnímají také naši klienti, a proto jsme našeptávač  nasadili na třech e-shopech: Spokojenypes.cz, Astratex.cz a Svet-svitidel.cz.

Nyní vypadá interní vyhledávání v našeptávači takto. Vyzkoušejte sami, jak se tam hledá.
 
 
 
 
 
 
 

Programia + Luigi’s Box = Spokojenypes.cz s mnohonásobně vyšší mírou konverze

Dříve měl e-shop Spokojený pes náš vlastní našeptávač i vyhledávání, avšak jednalo se pouze o standardní moduly, které nebylo možné dostatečně přizpůsobovat aktuálním potřebám majitelů a nabízenému sortimentu. Konverze byly, ale ani zdaleka ne takové, jako jsou nyní.

U vyhledávání nebyla nastavena personalizace a nepracovalo se se synonymy, gramatickými tvary slov a automatickými opravami překlepů. Výsledky tak zákazníkům nenabízely relevantní odpověď na jejich dotazy. A tak jsme se to rozhodli změnit.

Pro Spokojeného psa jsme sestavili několikafázový plán, který se skládal z těchto částí:

Náhrada standardního našeptávače tím od Luigi’s Boxu

Před spuštěním prvních změn jsme si stanovili jasný konverzní cíl: vložení zboží do košíku. A tento cíl byl po implementaci Luigi’s Box našeptávače splněn na výbornou. Došlo ke skokovému zvýšení původní konverze z vyhledávání na dvojnásobek.

Dále jsme využili výhod funkce FixIt, což nám umožnilo jednoduše a rychle napravovat chyby hledání, zejména vyhledávání s nulovými výsledky. Vedle toho jsme mohli čerpat z analytických dat Luigi’s Boxu pro pochopení zvyků nakupujících a následně také pro vývoj nového interního vyhledávání.

Náhrada standardního vyhledávání zcela novým řešením od Programie

V Programii jsme vytvořili zcela nové vyhledávání, které nahradilo náš původní systém. Nejednalo o upgrade předchozí verze vyhledávání, ale o zcela nový software, který jsme dokonale přizpůsobili prodávanému sortimentu a zvykům uživatelů při hledání a filtrování na e-shopu. Díky těmto změnám stoupla konverze vložení do košíku opět na dvojnásobek.

Nastavení personalizace u nového vyhledávání

Abychom mohli zákazníkům nabídnout opravdu relevantní a přesné výsledky vyhledávání, přidali jsme na e-shop personalizaci. Tu si jednoduše můžete představit tak, že i když různí návštěvníci webu hledají stejné fráze, téměř nikdy neobdrží shodné výsledky, nýbrž výsledky přizpůsobené na míru.

Vyhledávání se na základě toho chová ke každému návštěvníkovi e-shopu individuálně, což znamená, že reaguje na zvířata, která vlastní, na jeho transakční historii a prohlížené produkty. A přesně tímto přizpůsobením se nám povedlo míru konverze posunout dramaticky vzhůru.

Implementace automatických oprav překlepů

Počet konverzí se opět zvedl po zavedení automatických oprav překlepů na těchto místech:
  • v našeptávači (pod taktovkou Luigi’s Boxu),
  • v interním vyhledávání (pod taktovkou Programie).
I když tedy zákazníci do vyhledávání napíšou chybný dotaz, e-shop si s ním umí poradit a nabídne jim správné výsledky, nikoliv onu neoblíbenou hlášku „nenalezeno“. Nevěřili byste kolik překlepů jsou nakupující denně schopni udělat. Nejhorší na tom ale je, že si svou chybu ani neuvědomí, a pokud je automaticky neopravíte, mohou si mylně myslet, že danou věc neprodáváte. A jelikož dostanou špatné výsledky, nenakoupí.
 
Podívejte se, kolik překlepů lidé udělají za jediný den například ve značce Calibra:
  • calbra
  • caliba
  • calibara
  • calibor
  • calibr
  • calibra
  • calibral
  • calibre
  • calibri
  • calibro
  • calibrs
  • calibry
  • calibta
  • alibra
  • kalibra
  • caibra
  • calira
  • calivra
  • callibra
  • calubra
  • celibra
  • cellibra
  • clibra
  • calebra
Nebo v názvu značky Carnilove:
  • caknilove
  • csrnilove
  • carlinove
  • carnikove
  • carnil
  • carnilav
  • carniloce
  • carnilov
  • carnilova
  • carnilove
  • carnilové
  • carnilovr
  • carnilovwe
  • carnilowe
  • carnilve
  • carniove
  • carnlove
  • carnolove
  • carnulove
  • carnylove
A o tom, kolik lidí denně se splete v diakritice nebo v měkkém (i) a tvrdém (y), raději ani nemluvíme :-)
 
Níže se můžete podívat na ukázku automatické opravy překlepů, kdy uživatel místo správného výrazu “granule calibra” zadal “grnule clibra” a i tak se mu zobrazily správné výsledky.
 
 

Vytvoření vlastního sofistikovaného systému přesměrovávání

Nyní pracujeme na vlastním systému přesměrování, který je obdobou funkčnosti FixIt od Luigi’s Boxu. Je ale jiný. V určitých oblastech, zejména v integraci a „grupování překlepů“ může být pro majitele e-shopů výhodnější. Více vám prozradíme po jeho spuštění, které je naplánováno na začátek července 2019.
 
Jaké zlepšení míry konverze se povedlo u Astratexu a Světa svítidel vám povíme příště ;-)

Chcete mít také e-shop, který bude pro vaše zákazníky uživatelsky přívětivý a nabídne jim relevantní informace? Napište nám a zvyšte konverze i na svém e-shopu.
 
Chcete se podílet na tvorbě inovativních řešení v Programia? Tak vzhůru k nám!
 
 
 
 

Programia s.r.o. / Nivnická 312/19, 709 00 Ostrava / obchod@programia.cz / +420 737 289 115 / Mapa webu / Podnikové vzdělávání