Přesměrování hledání se vyplatí. Proč?
- značek, které v portfoliu nemáte,
- konkurenčních produktů, které neprodáváte,
- často se vyskytujících překlepů,
- slov, která se evidentně netýkají konkrétního zboží (reklamace, prodejna, cena dopravy, výdejní místa).
Jak funguje modul Přesměrování hledání aneb jak zvýšit konverze

3 konkrétní příklady z e-shopu SpokojenyPes.cz
Příklad č. 1 – hledání neprodávané značky
Ukázalo se, že lidé ve vyhledávání zadávají různé značky chovatelských potřeb, například Bravecto, i když je e-shop neprodává. SpokojenyPes.cz ale místo toho, aby nechal zákazníky při tomto hledání neuspokojené s tradiční hláškou, že nic nebylo nalezeno, nebo je nutil k opakovaným pokusům o vyhledání, jim poskytne informaci, že toto zboží nemá, ale že jim může nabídnout jiné, možná podobné alternativy. A to vše prostřednictvím přesměrování hledání.Takto se zobrazují výsledky vyhledávání na e-shopu po přesměrování hledání.


Zákazník zadá do vyhledávacího pole správný název Bravecto nebo některý z překlepových názvů, dejme tomu Brawecto. Zmáčkne Enter a ejhle. Dříve než se spustí modul Vyhledávání s výrazem, na který by se zřejmě nic nenašlo, podívá se systém do databáze modulu Přesměrování hledání a pokud v něm najde zákazníkem zadaný výraz (Bravecto, Brawecto nebo kterýkoliv jiný překlepový výraz) vezme si URL adresu z pole Přesměrovat na URL a vypíše stránku odpovídající této URL. Modul Přesměrování hledání má ve vykonávání vždy přednost před modulem Hledání (přepisuje pravidla obvyklého).
Přesměrovaná URL obvykle směřuje do vyhledávání nebo na stránku nějaké kategorie, klidně i s automaticky zapnutými filtry (optimální URL si připravíte dopředu klikáním na e-shopu, zapínáním filtrů atp.).
Za povšimnutí stojí sloupec Popis – vysvětlující text, který je plně editovatelný a pracuje s předdefinovaným textem – šablonou. Tu lze rovněž editovat a díky ní je navíc možné nahradit zástupné znaky správným, nikoliv překlepovým názvem značky. Finální text se může lišit pro každý hledaný výraz.
Příklad č. 2 – hledání mimo sortiment
SpokojenyPes.cz zjistil, že lidé na e-shopu často hledají slovo „prodejna“. Jak to vyřešil? Nabídl jim co nejrelevantnější odpověď.
Příklad č. 3 – hledání psích plemen
Jak vyplynulo ze statistik, krmivo se často hledá podle názvu psího plemena. Problémem ale bylo, když jej zákazníci v nabídce sortimentu nemohli najít. SpokojenyPes.cz to vyřešil elegantním způsobem. Názvy plemen vyexportoval i s jejich URL adresami do modulu Přesměrování hledání. Však si sami zkuste na e-shopu SpokojenyPes.cz vyhledat třeba plemeno Francouzský buldoček.Jak modul Přesměrování hledání získat a jak s ním pracovat?
- Objednejte si nasazení modulu u Programie.
- Realizace standardní funkčnosti by měla být rychlá (pokud zůstanete u ručního plnění a nebudou se v první fázi realizovat pravidelné importy z jiných modulů nebo systémů).
- Sledujte statistiky měsíčního/tříměsíčního hledání a začněte postupně vytvářet pravidla pro přesměrování od statisticky nejvýznamnějších výrazů, které vaše hledání nedokáže uspokojit (například značky které neprodáváte, ale hledá je denně spousta lidí), až po ty méně frekventované.
- Přesměrování věnujte každý den přibližně 10-20 minut po dobu minimálně 2-3 měsíců a výsledky budou opravdu vidět. Vaše srdce poskočí, až uvidíte, jak se vám lepší konverze z vyhledávání prostě jen tím, že jste vhodnými alternativami uspokojili spoustu zákazníků, kteří nemuseli hledat jinde. Pamatujte, že dobrý obchodník nezná slovo nemám nebo neumím, ale umí nabídnout alternativy.
Přesměrování hledání je opravdu jednoduché
Otázka jednoho z klientů: „A co když tu značku začneme prodávat a máme na ni nastaveno přesměrování? Máme pak vytvořit nějaké nadpravidlo nebo jak to řešit?“ Odpověď: „Tak to původní pravidlo prostě vymažete a je to.“ Věci přece nemusí být složité, aby fungovaly správně :-)A pamatujte na důležitou věc – jedno konkrétní pravidlo sice zabere chviličku vašeho času, ale pak za jediný rok obslouží stovky zákazníků, aniž byste s tím měli jakoukoliv další práci.