Velký redesign e-shopu Svět-svítidel.cz
Kterých změn se e-shop dočkal?










Ve zkratce: průběh redesignu e-shopu
Svět svítidel je rozsáhlý e-shop, který běží ve 14 mutacích. Jednalo se tedy o opravdu velký redesign, který čítal více než 150 grafických náhledů.- Provedli jsme hloubkové analýzy nových funkcionalit a upravili importy a exporty dat z informačního systému tak, aby vše proběhlo opravdu hladce.
- Vzhledem ke složitosti zadání se samotný redesign vyvíjel řadu měsíců a v tomto období samozřejmě muselo stále korektně fungovat původní řešení.
- V rámci redesignu jsme upgradovali verzi SQL databáze a maximalizovali její využití (nyní pracujeme s Memory-optimized tabulkami pro rychlejší práci s velkým množstvím dat).
- Při migraci e-shopu z řešení předchozího provozovatele byla zásadní rychlost nasazení a správný čas. Jednalo se o velmi složitou operaci uskutečněnou v nočních hodinách, při níž jsme na ostrou (aktuální) verzi e-shopu po odstavení systému nasadili nový design, funkcionality i aplikační struktury. Zároveň s redesignem jsme spustili také čtyři nové jazykové mutace (SPA, FRA, SVN a HRV).
Ještě lepší personalizace na e-shopu SpokojenýPes.cz
V minulém článku jsme si popsali, co to personalizace od Programie je a jak funguje. Nyní se na personalizaci podíváme trochu konkrétněji a její funkčnosti si ukážeme na příkladech.Relevantní řazení obsahu kategorií
Na prvních místech by měly být vždy zobrazeny produkty, které zákazníka osloví nejvíce. Proto jsme pro klienty přihlášené do svého účtu personalizovali kategorie (přihlášený i anonymní zákazník vidí stejný počet produktů, jen v jiném pořadí). Provedli jsme tak podle klíče:- Přednostně se zobrazují produkty, které klient nakoupil nebo navštívil jejich detail.
- Na předních místech jsou produkty nejbližší cenovému rozmezí, které je pro zákazníka přijatelné a které je ochoten zaplatit.
- Pokud se klient dívá do jiné kategorie, než ze které předtím nakoupil, zobrazuje se mu zboží na základě parametrů zboží z předchozího nákupu.

Originální a personalizovaný slider na titulce
Pro oživení a upoutání pozornosti jsme na hlavní stránce vytvořili netradiční design posuvného systému bannerů, který na pravé straně nabízí prostor pro přidání doplňujících textů. Tento způsob výměny bannerů řekne mnohem více než typické tři tečky pod bannery nebo šipky na stranách, se kterými se na e-shopech běžně setkáváme. V rámci těchto textů je navíc možné podpořit SEO.Hlavní přínos těchto bannerů však spočívá v jejich personalizaci – systém automaticky segmentuje jednotlivé bannery podle přiřazených atributů (například podle druhu zvířat), na základě kterých pak konkrétní banner zobrazuje právě lidem, kteří by o daný produkt mohli projevit největší zájem a na které bude mít banner největší vliv.

Personalizované produkty na titulní stránce
Titulka je důležitá především z toho pohledu, že návštěvníkům říká, na jakém webu se nachází a proč by na něm měli zůstat. V okamžiku, kdy jim ukážeme relevantní a zajímavé informace a produkty, setrvají a nepochybně také nakoupí.Na zákazníka proto působíme hned od začátku a už na HP mu zobrazujeme cílenou nabídku – z kategorií na e-shopu vybíráme značky, kategorie a produkty s největší pravděpodobností úspěchu. Například sekci „Vybrali jsme pro vás“ sestavujeme dle zájmu zákazníka nebo preferencí klienta (například nové nebo nejprodávanější produkty).

SPOKOBOX jako ukázka dynamického umístění produktů
Do každé stránky ve dvou hlavních kategoriích Psi a Kočky se automaticky a na náhodné místo vkládá jeden doplňkový produkt – SPOKOBOX. Jedná se o překvapení v krabici pro psy i pro kočky, jehož umístění ve výpisu produktů se mění. Nijak proto nenarušuje pořadí a priority hlavních produktů a dává o sobě vědět jen nenápadně.

Dárek k objednávce na míru
Zákazník dostane ke své objednávce dárek buď pro kočky nebo pro psy podle toho, jaký produkt přidal do košíku. V případě nákupu neutrálních, tedy jiných věcí než pro kočky a psy se do košíku automaticky přidá dárek podle předchozího nákupu. Pokud se jedná o první nákup na e-shopu, přiřadí se objednávce dárek pro psa, který má v tomto případě prioritu.Využijte našich „fintiček“ na míru a také svým zákazníkům nabídněte skutečně to, co hledají a chtějí. Věnujte se jejich konkrétním potřebách a nenechte je z e-shopu zbytečně odejít jinam. Byla by škoda, kdybyste daný produkt v nabídce měli, jen by jej zákazníci nenašli kvůli jeho špatnému umístění. Kontaktujte nás a společně najdeme to nejlepší řešení právě pro váš e-shop či projekt.